Egy sikertelen maraton története

Készülök a maratonra

Készülök a maratonra

Társoldalak

avagy hogyan készüljünk fel egy mozifilmre?

2015. szeptember 21. - viharjaro

Az ember kíváncsi. Rákerestem, mások hogyan készültek a maratonjukra. Igazán érdekes ötleteket találtam:

A mozgasvilag.hu egy minimum 25-km-es próba futást javasol a maraton előtti 6 hétben.

Az edzesonline.hu "5 hónapon keresztül heti 5 futóedzést" ajánl.

Mig a lefutomamaratont.blogspot.hu szerint: "fussunk heti  42-45 km-t legalább fél éven keresztül. Ez a minimum." és "nem árt, ha a maratoni előtti évben az ember lefut 1000 km-t"


Durván hangzik. 1000 km majdnem ide Ázsia.

Ehhez képest - elismerem - az én eddigi 4500 méterem nevetségesnek tűnik. Bevallom, nem is indulnék a maratonon, ha áprilisban már nem fizettem volna be a nevezési dijat. De hát ha már akkor kidobtam a pénzt rá, egy kicsit hadd kocogjak én is a városban. Hátha eljutok a Bazilikáig legalább.

De minek is neveztem én akkor?!

...pont azért, hogy legyen alkalmam egyszer 42km-t futni egyhuzamban. Ugyanis azok is szerethetnek futni, akiknek nincs gyakori lehetőségük rá. Hogy egy hasonlattal éljek: képzeljük el azt a háromgyerekes háziasszonyt, akinek nincs 5 perce leülni a TV elé. És egyszer hirtelelen eszébe jut: mi lenne, ha egyik este elmennék moziba, úgy, mint régen? De közben kétségek gyötrik: - Mi lesz, ha nem bírom ki ülve azt a másfél órát? Hiszen a mozi honlapján azt irják, ne vegyen jegyet az, aki az elmúlt héten nem nézett meg legalább egy szappanoperát. Azt is javasolják, hogy hetente legalább ötször kapcsoljam be a tévémet, hogy elkerüljem az óriásvászon okozta sokkot, meg hogy fizzessek elő legalább 30 csatornára, vagy generáljak legalább 10 gigás forgalmat havonta a youtube-on.

Én is úgy gondolom, hogy felkészületlenül nem érdemes maratont futni. De ha lenne alkalmam fél éven keresztül heti 42-45km-t futni, akkor biztosan az ultrabalatonon indulnék a maraton helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://keszulokamaratonra.blog.hu/api/trackback/id/tr467805952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása